torsdag 27 augusti 2009

Pärlor åt svin


Konstig dag, men nice?

1. lunch med Hanna. Trevligt.
2. kul på jobbet. Biljetter bokade till London 30 sep-3 okt. Etc.
3. ett stort företag som jag hade möte med förra veckan mailade o sa att de ville ha vår produkt (trots att jag tyckte det gick sådär på mötet). Min chef utbrister: "varför satte jag dig inte i samma rum som säljarna redan för två år sen?!" (min 2-3e helt egna införsäljning, annars sysslar jag med "affärsutveckling" som det kallas så fint - dvs snarare hittar på vad vi ska sälja snarare än säljer det)
4. Spotify godkänd i Iphone App Store. Coolt, men nu mååååste jag ju skaffa en iphone. Eller?
5. Jag springer en sväng 23.30 för att kunna sova efter min monsternap på 3h. Gör en kullerbytta som avslutning, grannen vaknar och tänder upp när jag sjunger "Pärlor åt svin" i samma veva. De kunde ju tänt upp och kikat 30 sekunder tidigare så de sett min kullerbytta, kände jag!
6. Mamma tycker jag borde börja studera igen och skickar en massa universitetslänkar över skype. *ignorerar*
7. Huset äntligen tyst. Jag kommer in i rätt mode för bloggande.
8. Tittar på min hög av böcker som jag påbörjat och inser att jag nog skjuter på läsandet. Igen. Tips: börja inte läsa 5 böcker samtidigt. Multitasking funkar inte när det kommer till böcker. Inte ens när en av böckerna heter "FÅ DET GJORT!".

Inga kommentarer: