tisdag 12 april 2011

Anton fliegen nach Berlin



Idag bokade jag en resa till Berlin. Jag ska vara "official blogger" på NEXT11, en konferens om webb/media/startups. Flyger ned den 17e maj och flyger hem den 19e, så det blir en kort men naggande god tripp!

Har även bokat grymmaste boendet, Michelberger Hotel som är ett av Berlins mest hypade hotell med sån dära "kreativt, avslappnat, coolt, musik och östberlin"-känsla. Walter övertygade mig redan med sin bloggpost om att det är där jag borde bo men de över 100 "it's awesome and probably the best hotel in the world"-recensionerna på Tripadvisor gjorde ju även sitt. SuperAnton ska helt enkelt bo superbt. Som det ska vara, får man väl ändå säga.

Mest ser jag dock fram emot att dricka många kalla weissbier i Berlins vårsol med skönt startupfolk. Ibland är mitt jobb rätt nice ändå, måste jag ju erkänna ;)

Fotocred: Wouter & Nextconf

Inga kommentarer: