fredag 26 augusti 2011

Badande uppkopplad nedkoppling

Sitter och äter glass. Ni vet, sån där vaniljglass med krossad choklad. Kom nyss tillbaka från en (halv)långpromenad. En promenad som var påföljden på en hundpromenad strax före det. Före glassen men efter (halv)långpromenaden som var efter hundpromenaden badade jag. Strax efter midnatt var klockan, det blåste, jag hade gått promenad, och var lite varm. Det var skönt. Att få för sig att bada vid midnatt i Göta Kanal när man är helt själv, har massor att göra, absolut inte får bli förkyld, det är kolsvart, blåsigt och i slutet på augusti. Det är knäppt men även lite så jag jobbar, så att säga.

Nu är glassen slut och jag borde verkligen läsa den där boken jag ska reflektera kring på söndag. Nedkopplad heter den. I sann protest läser jag den därför som ebok på min iphone. Läser nedkopplad uppkopplad, helt enkelt. Imorgon bär det av till Elisabeth i Stockholm och på söndag är jag i direktsändning igen. Don't miss. Jag ska trots allt prata om nedkopplad á la aspekten uppkopplad. Med mera.

God natt.

Inga kommentarer: